Fashion Philosophy największa w Polsce impreza modowa

Fashion Philosophy polski tydzień mody

Fashion Philosophy Fashion Week Poland, nazywany również polskim tygodniem mody, to największa w Polsce impreza modowa. Odbywa się dwa razy do roku w Łodzi a pierwsza edycja miała miejsce w 2009 roku.

Osią wydarzenia są pokazy mody polskich i zagranicznych projektantów, podzielone na dwie główne kategorie, „Designers Avenue” oraz „OFF Out of Schedule”.

Designers Avenue

W ramach Designers Avenue lub inaczej Alei Projektantów prezentowane są najnowsze kolekcje polskich projektantów o ugruntowanej pozycji, często są to premierowe pokazy mody a w gronie projektantów na przestrzeni lat pojawiały się takie nazwiska jak Eva Minge, Dawid Tomaszewski, Łukasz Jemioł i Joanna Klimas.

OFF Out of Schedule

Z kolei „OFF Out of Schedule”, to kategoria, w której prezentowane są kolekcje wschodzących polskich projektantów mody. Pokazy mody w ramach „off out of Schedule” są często bardziej formą artystycznej ekspresji projektantów niż prezentacją ich oferty sprzedażowej.

Let them know

Pokazy mody uzupełniają imprezy towarzyszące takie jak seminaria modowe z cyklu „Let them know” lub wystawy prac młodych polskich fotografów w ramach „Young Fashion Photographers Now”.

Strefa „showroom”

Dodatkową atrakcją dla odwiedzających jest strefa „showroom”, w której na ponad stu stoiskach oferowane są ubrania mniej lub bardziej znanych polskich marek. Marki zgromadzone w strefie shoroom reprezentują przekrój całego polskiego rynku mody niezależnej. Tu obok marek o ugruntowanej pozycji swoje stoiska mają pół amatorscy twórcy mający na swoim koncie dopiero pierwszą lub drugą kolekcję. W efekcie strefa showroom Fashion Week Poland jest bardzo różnorodna, pełna ciekawych pomysłów a każdy poszukujący wyjątkowych ubrań będzie mógł znaleźć coś dla siebie.

Organizowane na całym świecie tygodnie mody mają na celu łączenie  projektantów mody, przedstawicieli mediów, kupców, oraz pasjonatów mody. Tak samo jest w przypadku Fashion Philosophy, organizatorzy udostępniają prawie 1000 akredytacji dla dziennikarzy, blogerów, przedstawicieli firm zajmujących się sprzedażą ubrań. Wszystkie pokazy mody kończy spotkanie z projektantem, na którym osoby z mediów i branży modowej mogą z bliska obejrzeć kolekcję, porozmawiać o niej z projektantem i nawiązać współpracę.